Met m-bridge open je deuren!

service 1

Waarmee?

Welke kanalen worden er gebruikt.

service 2

Wanneer?

Wanneer worden selectieve kanalen gebruikt

service 3

Voor wie?

Voor wie zijn deze use cases geschikt..

Omnichannel Strategie

Wat zijn het en hoe worden deze kanalen bepaald?

Omnichannel is een multichannel benadering van de verkoop die klanten een ultieme winkelervaring biedt, ongeacht of ze online winkelen vanaf een desktop of mobiel apparaat (m-commerce), per telefoon of in een fysieke winkel.

Een omnichannelbenadering betekent dat er integratie is tussen distributie-, promotie- en communicatiekanalen aan de achterkant.

Een medewerker van de klantenservice die een interactie heeft met een klant in een winkel, kan bijvoorbeeld meteen verwezen worden naar de eerdere aankopen en voorkeuren van de klant, net zo gemakkelijk als een medewerker van de klantenservice of een webchat van de klantenservice dat kan. Of de klant kan een desktopcomputer gebruiken om inventaris per winkel op de website van het bedrijf te controleren, het artikel later met een smartphone of tablet te kopen en het op een gekozen locatie op te halen.

Wij helpen jouw bedrijfsprocessen omnichannel in te richten.

Ontdek waar jouw (potentiele) klanten zich bevinden

jouw strategie moet beginnen met een duidelijk idee van waar jouw klanten zich bevinden, omdat u moet weten op welke kanalen u zich moet concentreren. Ontdek welke platforms jouw klanten bezoeken en welke media zij het meest gebruiken. U zou hiernaast ook moeten weten welke apparaten ze gebruiken. Het doel is om een ​​duidelijk beeld te hebben van waar jouw klanten bevinden en waar ze normaal winkelen.

U zou bijvoorbeeld kunnen ontdekken dat er niet veel Instagram-gebruikers in jouw doelgroep zitten. Dus u kunt er niet voor kiezen om jouw inspanning te investeren in Instagrammarketing terwijl u jouw richt op winstgevendere kanalen.

U kunt Google Analytics gebruiken om de populairste kanalen onder jouw klanten te ontdekken in de “acquisitie” -rapporten. U kunt de kanalen identificeren die het meest effectief zijn om bezoekers naar jouw website te leiden. U krijgt dan een beter beeld van hoe mensen jouw bedrijf ontdekken.

U kunt zelfs diepgaand ingaan op het volledige conversiepad door te kijken onder ‘Multi-channel trechters’ en verschillende toeschrijvingsrapporten uit te voeren. U kunt de verschillende stappen zien die mensen gewoonlijk nemen voordat ze als klant worden omgezet.

Maak alle touchpoints zichtbaar

Maak alle touchpoints zichtbaar

Als u uitblinkt in de Omnichannel-winkel, moeten alle touchpoints zichtbaar zijn.

Neem Nordstrom bijvoorbeeld. Het merk heeft ervoor gezorgd dat hun klanten genieten van hun winkelervaring, ongeacht hoe ze ervoor kiezen om te winkelen. Naast een fysieke winkel en een online winkel heeft het merk het voor klanten mogelijk gemaakt om rechtstreeks van Instagram te kopen: Instagram shopping. Ze gebruikten hun officiële account in eerste instantie alleen om hun artikelen in de winkel te laten zien en om een ​​publiek te interesseren om de producten te kopen.

Nectarom meldde echter dat een van de grootste klachten van klanten was dat mensen moeite hadden met het vinden en kopen van de items die ze op het Instagram-account vonden. Daarom besloot Nordstrom om een ​​Like2Buy-link toe te voegen aan hun Instagram-bio, zodat klanten naar een shoppable-feed konden worden geleid. Via de Like2Buy-pagina van het merk kunnen mensen eenvoudig de items vinden en kopen die ze op Instagram zien. En na de introductie van Instagram-shopping begon Nordstrom ook met het maken van handige berichten op het platform.

Shoppable posts zijn Instagram-posts waarin klanten op de afbeelding kunnen tikken om product-tags te tonen. Vervolgens kunnen ze op deze tags tikken om toegang te krijgen tot meer productinformatie en doorgestuurd te worden naar de productpagina, waar ze een aankoop kunnen doen. Op basis van waar jouw klanten winkelen en waar ze zich bevinden, kunt u beslissen welke touchpoint voor u het meest winstgevend zijn. U kunt zich vervolgens concentreren op het shoppable maken van die contactmomenten zodat jouw klanten gemakkelijk van de productontdekkingsfase naar de conversiefase kunnen gaan.

Zorg voor een soepele overgang tussen online en offline

Zorg voor een soepele overgang tussen online en offline

Als u zowel online als offline aanwezig bent, is het belangrijk dat u eventuele gaten tussen de twee kanalen overbrugt. Het doel is om te zorgen voor een soepele overgang tussen transacties die op beide kanalen plaatsvinden.

U kunt klanten bijvoorbeeld toestaan ​​hun bestellingen online te plaatsen en ze vervolgens bij de kassa ophalen zodra ze in jouw fysieke winkel zijn aangekomen. Dit zorgt voor een verbeterde klantervaring omdat klanten veel tijd kunnen besparen.

Walgreens heeft recent uitzonderlijk werk verricht met zijn omnichannel strategie. Ze hebben een MD Live-app geïntroduceerd waarmee een gebruiker kan betalen voor een livechat met een arts. En indien nodig kan de arts ook direct een recept schrijven dat kan worden ingevuld in een van de 24-uurs winkellocaties. De klant hoeft niet meerdere kanalen te doorlopen en veel tijd te spenderen aan het krijgen van het medicijn dat hij nodig heeft. Ze hoeven niet naar een aparte kliniek te gaan en wachten op een arts. Ze kunnen het allemaal via de app doen en vervolgens hun recept door de fysieke winkels laten vullen.

De omnichannel strategie van merken als Warby Parker is ook een vermeldenswaardige vermelding. Klanten kunnen via de online winkel van het merk winkelen en de producten selecteren die ze willen proberen. Ze kunnen deze producten dan thuis proberen en kiezen degene die ze willen kopen. Klanten hoeven niet meerdere fasen van het bestellen van een product door te nemen en het vervolgens terug te sturen als ze het niet leuk vinden. Ze proberen het product gewoon via een offline kanaal en selecteren de exacte producten die ze willen.


Omnichannel experience

De optimale ervaring van klanten van onze klanten.

"Our pride comes from happy clients and quality delivery"

Omnichannels

"We bridge the channels"
OfficeMail

OfficeMail

OfficeMail, onze print- en verzendportal, is een gemakkelijke en kostenbesparende oplossing voor het verzenden van jouw zakelijke correspondentie.

Enquetetool

Enquetetool

Module om een continumeting te kunnen doen van de klanttevredenheid

m-bridge versturen

m-bridge versturen

Verder Lezen

Fysieke post digitaal verzenden en digitale post in grote getallen aanleveren.


Team Spirit

May our force be with you.

profile_images/lianne.jpg

Lianne

profile_images/thomas.jpg

Thomas

profile_images/marco.jpg

Marco

Team skills

  • Data Analysatie

  • Data Security

  • Gepersonaliseerde Communicatie

  • Automatisering

Wij zoeken collega's

Wil je werken in een gezellig ambitieus team voor een organisatie die oplossingsgericht denkt met de huidige technologie?

Solliciteer dan snel!

Samen staan we sterk

Interesse? wij gaan graag met je in gesprek!